Ana içeriğe atla

İlk Ve Acil Yardim / Atama, Kpss, İş Olanakları ve Yatay-Dikey Geçiş


Merhaba büyük ihtimal tercih dönemindesin ve bölümleri araştırırken bu site girdin. Seni anlıyorum. Çünkü bu yaşadığını 2 defa yaşadım yani 2 defa tercih dönemi geçirdim. Çok sıkıntılı, stresli bir dönem ve sınav kadar önemli. Bu dönemde yazacağınız bölümlerden mezun olduktan sonra iş imkanlarına bakın. Büyük ihtimalle mezun olunca aylarca işsiz kalacaksınız. Bana yorumlardan soru göndere bilirsin elimden geleni yaparım. 

Bu yazıda ilk ve acil yardım (paramedik) bölümünün; atama - alım durumunu, kpss puanını, iş olanaklarını, nerede çalışıp-ne yapıtığımızı, yatay geçiş - dikey geçiş durumlarını ve ders zorluğunu  anlatacağım. Kafanıza takılan yada herhangi bir sorunuz olursa aşağıdan yorum atabilirsiniz. 

Atama - Alım Durumu

2017 yılında sağlık bakanlığı 3 kere alım yaptı bunlardan 1. alımda 20 2. alımda 1679 3. alımda 1207 kişi alındı ve toplamda 2906 kişi alınmış oldu. 2018 yılında ise 2 alım oldu. 1. alımda 77 2. alımda 1006 kişi alındı ve toplamda 1083 kişi alınmış oldu. 2017-2018 yıllarında toplam bu 2017 kpss dönemi oluyor 3989 kişi alınmış oldu. Ayrıca az da olsa üniversite hastaneleri de ilk ve acil yardım bölümünden sözleşmeli olarak alım yaptı.


Kpss Puanı 

2016 yılında kpss sınavı oldu. 2 yıllın bölümler ön lisans olarak geçer ve çift yıllarda kpss sınavları olur. 2017 yılını 81.99 puan ile bitirdi. 2018 yılını ise 77.20 puan ile bitirdi. Bitirdi dediğim en düşük puanla atanan kişi. Ve 4 kasım 2018 de yeniden kpss olacak ilk alımda yüksek puandan düşük puan doğru atanacaklar. 

İş Olanakları

Kpss puanıyla devlet hastanelerine atanıyorsunuz yada üniversite hastanesinde alım olduğunda bizzat giderek yine kpss puanıyla başvuruyorsunuz.

Özel hastanelerde ise tecrübe, bilgi ve torpil gereklidir. Kuvvetli bir torpiliniz yoksa özelde iş bulma şansınız az. Zaten çoğu hastane tecrübe ve torpil yoksa almıyor. 



Yatay Geçiş / Dikey Geçiş

2 yıllık bütün sağlık bölümlerine kurum içi(aynı üniversite içi) ve kurumlar arası(iki farklı üniversite arası) yatay geçiş yapabilirsiniz. Yatay geçişte ortalamanıza ve tyt puanınıza bakılır. Bazı üniversiteler sadece puanla, bazıları sadece ortalamayla, bazılarıysa ikisiyle de alabilir. Benim önerim üniversitenin sitesinden numarasını bulun ve arayıp istediğinizi sorun.

Dikey geçişle hemşirelik bölümüne geçiyorsunuz. Mezun olduktan sonra temmuz ayında DGS sınavı oluyor 60 türkçe 60 matematik bu sıvada en çok matematik puan getiriyor. Ben hesaplamıştım 1 net tükçe yap 40 net matematik yap hemşireliğe gidersin ama bu bu yıl için :) Hemşireliğe genelde 3. sınıftan başlıyorsun ama bu da üniversiteden üniversiteye değişiyor.

İlk ve acil yardım bölümünden dgs sınavı ile şu bölümlere geçebilirsiniz;

  • Acil Yardım Ve Afet Yönetimi
  • Hemşirelik
  • Hemşirelik Ve Sağlık Hizmetleri

Aşağıdaki açıköğretim bölümlerine de dgs sınavı ile geçiş mümkündür.


  • Halkla İlişkiler Ve Tanıtım
  • Çalışma Ekonomisi Ve Endüstri İlişkileri
  • İşletme
  • Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık
  • Kamu Yönetimi
  • İktisat 
  • Maliye
  • Konaklama İşletmeciliği
  • Uluslararası İlişkiler

Dersler Zor Mu? Hangi Dersler Var?

Arkadaşlar derslerimiz sözel ağırlıklı ve biraz ezberleyeceğiniz kelimeler-kavramlar olacak. Halledeceğinize inanıyorum ama ingilizce dersinde temeli olmayanlar zorlanabilir.

Gördüğümüz derslere ve ders içeriklerine BURAYA tıklayarak okuduğum üniversitenin sitesinden ulaşabilirsiniz.




Nerede Çalışıyor? Ne Yapıyoruz?

Hastanelerin acil servislerinde ve acil yardım istasyonlarında çalışıyoruz. Kaza yerine veya hastanın bulunduğu yere gidip hastaya  müdahale ediyoruz. 


Staj

Birinci sınıfta stajımız olmuyor. Birinci sınıf bitince 30 iş günü (1.5 ay) yaz stajı oluyor. 2. sınıfta hafta içi 2-3 gün stajımız oluyor. Yalnız bu yazdıklarım üniversiteden üniversiteye değişiklik gösterebilir. 

Yazımı okuduğun için teşekkürler. Sorularını aşağıdan sorabilirsin. Hoşçakal...

Yorumlar

İzleyiciler

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ameliyathane Hizmetleri / Yaz Stajı ve Defteri

Merhaba arkadaşlar. Bu yazımda yaz stajı hakkında bilgi vereceğim ve yaz stajı defterimden 1 sayfayı sizlerle paylaşacağım. Birinci sınıfın ilk döneminin sonuna doğru size belgeler veriliyor ve stajı hangi hastanede yapacaksanız oranın yazı işlerine verip 1-2 hafta(hastaneye sorun) sonra almaya geliyorsunuz. Bazı üniversiteler kendi hastanelerinde yaptırıyor, bazıları ise istediğiniz hastanede yapmanıza olana tanıyor. Size önerim bir an önce hastaneye başvurmanız çünkü konteyjan dolma olasılığı var. Bazı hastaneler staj ücreti veriyor bazılarıysa vermiyor. Ücret verilip verilmediğini telefonla yada yüz yüze sorabilirsiniz. İkinci dönemin başında sizden yaz stajı belgenizi danışman hocanız alıyor. Tabi stajını ayarlayamayanlar da oluyor. Çünkü bazı hastanelerin değişik şartları olabiliyor, değişik belgeler isteyebiliyorlar ve en önemlisi konteyjan doluyor. Bu yüzden belgelerin toplanması nisan ayına kadar sürebiliyor. Hatta dilekçe verilerek süre daha da uzatılabiliyor. ÖNEMLİ

Ameliyathane Hizmetleri Vize Soruları

Arkadaşlar ameliyathane hizmetleri programı Cerrahi Hastalık Bilgisi Vize Soruları nı yayınlıyoruz. Staj defteri gibi daha size lazım olacak bir çok bilgiyi sitemizde bulabilirsiniz.  Final sorularını da koymaya çalışacağız. Biraz size tecrübelerimden bahsedeyim. Sorular genelde testtir ama bir kaç tane klasik içlerinde vardır. Siyah yuvarlak daire ile işaretlenmiş şıklar doğru şıklardır. 2014 yazdığına bakmayın 2018 de sorulmuştur bu sorular. Her yıl hocalar eski konulardan karma yapar. Bazıların ellerinde çıkmış sorular olur ve rahat 50 puan alır. Ayrıca arkadaşlar finalde vize sorularından bazıları da çıkar benden söylemesi. Bende siz meslektaşlarımla bu soruları paylaşıyorum iyi çalışmalar...

Ameliyathane Hizmetleri | Üroloji Staj Defteri

                                                  VARİKOSEL(TESTİS DAMARLARININ GENİŞLEMESİ) Hasta uyutuldu. Hemşire ve ben yıkanıp gömlek ve eldiven giydim. Masayı hazırladık. Hemşire hastayı boyadı. Hasta örtülürken yardım ettim. Doktora gömlek ve eldiven giydirdim. Doktor ve hemşire ameliyat bölgesinde çalıştı ben ise masadan istenilen aletleri verdim. Koter ve aspiratör bağlandı. Kasıktan bir insizyon yapıldı. Genişleyen venlere ulaşılıp venler bağlandı. Koterle kanayan yerler yakıldı. İnsizyon yeri dikildi. Batikonla silinip spanç kondu ve betafiks ile bantlandı. Aletler sayıldı ve ameliyat sonlandırıldı.                                         UPJ DARLIK(ÜRETER TAŞI ALINMASI) Hazırlık: Yerler silindi. Aletler saydekse konuldu. Yeşil ve önlük bohçaları getirilip en dış kısmı açıldı. Gömlek bohçası tamamen açıldı. Eldiven masaya konuldu. Eller yıkandı. Kompresle kurulanıp gömlek ve eldiven giyildi. Yeşil bohçası açılıp saydeksten gerekli olan aletler alınıp üzerlerin