Ana içeriğe atla

Ameliyathane Hizmetleri Hakkında Bilgi


     Merhaba bu yazıları ameliyathane hizmetleri programından mezun olmuş biri olarak yazıyorum. Geçen sene de yazarak bölümümü anlatmıştım. 10 ayda 4200 kişi okuduğunu görünce bu sene de yeni bilgilerle yeni tecrübelerle daha iyi bir yazı yazmaya karar verdim. Lafı fazla uzatmadan anlatmaya başlayayım. Bu arada geçen yıl yazdığım yazıya BURADAN ulaşabilirsin.


Atama Sayısı

     2012 yılına kadar ameliyathane hizmetlerinin atama sayılarını bulabildim ama burada üniversite hastaneleri de alım yapıyor. 2017-2018 yıllarında 50-60 civarı kişi aldılar mesela. aşağıdaki sayıları tahmini yılda 25 üniversite hastanesi alım yapmış olarak yazıyorum. Her yıldakinden 25 eksilterek sağlık bakanlığının atama sayısını bulabilirsin. Burada 2018-2017 yıllarına güvenebilirsiniz. Ondan önceki yılların üni hastanesinden alım sayısı tahmini eklenmiştir. Atama sayısı 16.000 mezuna göre çok az ve artmasını hiç yoksa 1.000 olmasını istiyoruz.

2018 ➔ 236
2017 ➔ 86
2016 ➔ 128
2015 ➔ 77
2014 ➔ 60
2013 ➔ 110
2012 ➔ 62


Kpss Taban Puanı

     2016 yılı hariç 2012 yılına kadarkileri bulabildim. Tabi bu kpss puanları atama sayısıyla alakalı alım ne kadar çok olursa puanlar o kadar düşüyor. 2014 yılında 64 taban puanıyla atama olmuş ve  bazen artmış bazen de azalmış, bunun nedeninde mezun sayısı yani rekabet edilen kişi kişi sayısının artmasının payı olabileceğini düşünüyorum. Dolayısıyla 2017 yılında 87 puana kadar çıkmıştır. Şahsen 2019 da 82 puandan aşağı ineceğini düşünmüyorum. Tabi inmesini istiyorum ama istatistiksel olarak zor gözüküyor. 

2018 ➔ 77
2017 ➔ 82
2016 ➔ -
2015 ➔ 73
2014 ➔ 64
2013 ➔ 66
2012 ➔ 68

İş Olanakları

     İnternetten çoğu web sitesi iş bulmak çok kolay gibi anlatmış. Ben tercih dönemindeyken de anlatırlardı ama orası öyle değil. 1 aydır iş arıyorum, internetten başvurdum, yaşadığım şehirdeki hastanelere başvurdum olmadı. Zaten özelde bizim yerimize hemşireler çalışıyor ve her işte kullanıyorlar. Az da olsa ameliyathane teknikerliği ilanı oluyor seviniyorum ama onlarda tecrübeli oluyor. Geçen İstanbul'daki bir hastane 5 yıl deneyimli istiyordu. Yani arkadaşım tecrüben yoksa iş bulman zor. Bir tanıdık olacak seni hastaneye sokacak yoksa gerçekten zor. Tabi özelde çalışmak istemiyor da olabilirsin. O zaman da kpss den en az 85 alman lazım. Mesela arkadaşım 87 puan aldı bölüm sıralamasında 80. oldu. Bu kadar yüksek puana ilk atamada gidemeyecek büyük ihtimalle. Lafı fazla uzatmayayım. Özel hastaneler tecrübeli istiyor. Bizde de tecrübe yok seni özele sokacak biri olacak. Yoksa kpss den 85 ve üstü puan almalısın. Özel hastane de haklı kadrosu dolu birini çıkarıp seni alamaz ki...


Yatay-Dikey Geçiş

     Yatay geçiş 2 yıllık bazı sağlık bölümlerine geçebileceğin anlamına gelmektedir. Kurum içi veya kurumlar arası yapabilirsin. Başka üniversitedeki kendi bölümüne de geçebilirsin. Zaten genelde bu oluyor. Öbürlerinde çoğunlukla dersler fazla uyumlu olmadığından reddedilir. Ama yinede şansını dene. Üniversite ortalamanla yada ösym puanınla yatay geçiş yapabilirsin. Önerim üniversitenin öğrenci işleri numarasını internetten bulun ve sorunuzu sorun. 

     Dikey geçiş çok güzel bir şey. Acil yardım ve afet yönetimi, hemşirelik ve hemşirelik hizmetleri lisans programlarına geçebilirsin. Dgs ye mezun olmadan da girebilirsin ama mezun olmadan tercih yapamazsın. Sınav 60 matematik 60 türkçe den oluşup toplam 120 sorudur. Matematik tyt matematiğinden kolay oluyor. 35 matematik ve 1 türkçe  neti ile bu yıl normal ortalaması olanın hemşireliği kazanacağını düşünüyorum. Hemşirelik bazı üniversitelerde 1, bazılarında 2, bazılarında ise 3 sınıftan başlıyor. Bunu tercih döneminde üniversitenin öğrenci işlerini arayıp sorabilirsin. Bir de dgs de en çok puanı matematik getiriyor. Böyle bir düşüncen varsa son sınıfta her gün düzenli matematik çalışmanı öneririm.


Dersler...

     Derslerimiz 1. sınıfta fazlaydı ve ezber ağırlıklıydı. 2. sınıfta ise dersler hafifliyor. Anatomide ezber yapacaksın. İngilizcen iyi değilse zorlana bilirsin. Tabi bunlar üniversitede hocadan hocaya değişir, biri yüzeysel anlatır biri derine iner bilemeyiz. BURADAN okuduğum üniversitenin 2 yıl boyunca okutulacak ameliyathane hizmetleri programı derslerini görebilirsin.


Nerede Çalışıyor? Ne Yapıyoruz? 

     Hastanelerin ameliyathanelerinde ve MSÜ(merkezi sterilizasyon ünitesi) 'nde çalışıyoruz. Ameliyathanede ameliyat masası hazırlıyor, istenilen aleti veriyor, doktor ve asistana yardım ediyoruz. MSÜ de ise ameliyat aletlerini yıkıyor paketliyor ve steril ediyoruz. Arkadaşlar diğer hastanelerde açığa göre benim söylediklerimden başka işler de yapabilirsiniz.



Staj

     1. sınıfta staj olmuyor. 1. sınıf bitince 30 iş günü (1.5 ay) yaz stajı oluyor. 2. sınıfta hafta içi 2-3 gün stajımız oluyor. Çok ayakta durmaktan ayakların alışana kadar ağrıyabilir.



Önü Açık Mı?

     Sağlık bakanlığını 2023 planlama cetveline göre 2 yıllık sağlık bölümlerinde en çok ihtiyaç duyulan bölümlerde 1 numara fakat bu cetvele göre atamalar yapılmıyor. Özel hastanelerde iş bulmak zor. Sağlık bakanlığı görev tanımımızı düzeltir ve hemşirelere seltifikasyon kalkarsa önü açılır diyebilirim ama bil anda olmaz bu bir süreçtir. Geçen hafta da sağlık bakanı hemşirelere yönelik seltifikasyonla ilgili çalışmalarımız var diyaliz teknikerlerini yaptık diğerlerini de yapacağız gibi açıklamalar yaptı. Şuan için belirsiz ama inşallah güzel şeyler olacak.


Sorunlarımız

 Bunları yazmam seni yıldırmasın ileride ne olacağı bilinmez.

     Şimdiki adı ameliyathane hizmetleri olan bölümümüz 2002 yılında ''cerrahi teknikerlik'' adı altında kurulmuştur. Bu böyle 2009 yılı torba kanunu değişikliğine kadar devam etmiş. Torba kanunu değişikliğinde bölümümüzün adı ''Ameliyathane Teknikeri'' olarak değiştirildi ve ösym de ameliyathane hizmetleri oldu. Bölümümüzde yapılan görev tanımı sıkıntısı kurulduğundan beri vardı ve bu yapılan değişiklikle işler içinden çıkılmaz hale geldi. Bu görev tanımı sıkıntısında bizleri özel hastaneler işe almak istemiyorlar. Ayrıca bizim yerimize hemşireleri alıyorlar. Mesela benim staj yaptığım hastanelerin birinin ameliyathanesinde hem hemşire vardı hiç ameliyathane teknikeri yoktu. Sonradan öğrendim ki hemşirelerin göre ve yetkisi bir boşluk olunca oraya gönderiyorlar. Yani yoğunluğa göre servis-ameliyathane değişimi oluyor. Bizi serviste çalıştıramayacakları için almıyorlar.  Bir diğer neden de hastanelerin 2-3 aylık eğitimle hemşirelere seltifika vermesi Hemşirelere lafım yok. Sağlık bakanlığı bir yanlış yapmış bunu düzeltmesini istiyorum. 1 hafta önce açıklama yaptı sağlık bakanı bizi kastettiğini umuyorum. Diyaliz teknikerleri hakkını aldı artık yerlerine hemşire alınmayacak. Bizim yerimize de hemşire alınmaması için çalışmalar varmış. Ayrıca 2018 yılına kadar atamalarımız azdı yeni yeni düzelecek inşallah. Şuan 16.000 mezunumuz 2 yılda 300-350 istihdam sağlıyorlar. Atamaların artmasını umuyorum. 2023 yılına göre salık bakanlığının yaptığı cetveldeki en fazla ihtiyaç olunan 2 yıllık sağlık bölümüyüz. İnşallah zamanla her şeyin çok güzel olmasını umuyorum.


Benim yazacaklarım bu kadar. Okuduğun için teşekkür ederim. Düşünce, öneri,görüş ve sorularını aşağıya yorum atarak veya yukarıda ki iletişim sayfasından bana ulaştırabilirsin. 

Yorumlar

  1. Çok güzel yazmışsınız, gelecek neler getirecek bilinmez .😊

    YanıtlaSil
  2. Ben yeni kayıt yaptırdım bölüme. Çok net ve başarılı bir blog yazısı. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

İzleyiciler

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ameliyathane Hizmetleri / Yaz Stajı ve Defteri

Merhaba arkadaşlar. Bu yazımda yaz stajı hakkında bilgi vereceğim ve yaz stajı defterimden 1 sayfayı sizlerle paylaşacağım. Birinci sınıfın ilk döneminin sonuna doğru size belgeler veriliyor ve stajı hangi hastanede yapacaksanız oranın yazı işlerine verip 1-2 hafta(hastaneye sorun) sonra almaya geliyorsunuz. Bazı üniversiteler kendi hastanelerinde yaptırıyor, bazıları ise istediğiniz hastanede yapmanıza olana tanıyor. Size önerim bir an önce hastaneye başvurmanız çünkü konteyjan dolma olasılığı var. Bazı hastaneler staj ücreti veriyor bazılarıysa vermiyor. Ücret verilip verilmediğini telefonla yada yüz yüze sorabilirsiniz. İkinci dönemin başında sizden yaz stajı belgenizi danışman hocanız alıyor. Tabi stajını ayarlayamayanlar da oluyor. Çünkü bazı hastanelerin değişik şartları olabiliyor, değişik belgeler isteyebiliyorlar ve en önemlisi konteyjan doluyor. Bu yüzden belgelerin toplanması nisan ayına kadar sürebiliyor. Hatta dilekçe verilerek süre daha da uzatılabiliyor. ÖNEMLİ

Ameliyathane Hizmetleri Vize Soruları

Arkadaşlar ameliyathane hizmetleri programı Cerrahi Hastalık Bilgisi Vize Soruları nı yayınlıyoruz. Staj defteri gibi daha size lazım olacak bir çok bilgiyi sitemizde bulabilirsiniz.  Final sorularını da koymaya çalışacağız. Biraz size tecrübelerimden bahsedeyim. Sorular genelde testtir ama bir kaç tane klasik içlerinde vardır. Siyah yuvarlak daire ile işaretlenmiş şıklar doğru şıklardır. 2014 yazdığına bakmayın 2018 de sorulmuştur bu sorular. Her yıl hocalar eski konulardan karma yapar. Bazıların ellerinde çıkmış sorular olur ve rahat 50 puan alır. Ayrıca arkadaşlar finalde vize sorularından bazıları da çıkar benden söylemesi. Bende siz meslektaşlarımla bu soruları paylaşıyorum iyi çalışmalar...

Ameliyathane Hizmetleri | Üroloji Staj Defteri

                                                  VARİKOSEL(TESTİS DAMARLARININ GENİŞLEMESİ) Hasta uyutuldu. Hemşire ve ben yıkanıp gömlek ve eldiven giydim. Masayı hazırladık. Hemşire hastayı boyadı. Hasta örtülürken yardım ettim. Doktora gömlek ve eldiven giydirdim. Doktor ve hemşire ameliyat bölgesinde çalıştı ben ise masadan istenilen aletleri verdim. Koter ve aspiratör bağlandı. Kasıktan bir insizyon yapıldı. Genişleyen venlere ulaşılıp venler bağlandı. Koterle kanayan yerler yakıldı. İnsizyon yeri dikildi. Batikonla silinip spanç kondu ve betafiks ile bantlandı. Aletler sayıldı ve ameliyat sonlandırıldı.                                         UPJ DARLIK(ÜRETER TAŞI ALINMASI) Hazırlık: Yerler silindi. Aletler saydekse konuldu. Yeşil ve önlük bohçaları getirilip en dış kısmı açıldı. Gömlek bohçası tamamen açıldı. Eldiven masaya konuldu. Eller yıkandı. Kompresle kurulanıp gömlek ve eldiven giyildi. Yeşil bohçası açılıp saydeksten gerekli olan aletler alınıp üzerlerin