Ana içeriğe atla

Ameliyathane Teknikerliğini Bitirdikten Sonra Ne Yaptım?


    Bu yazıda başlıktan da anlayacağın gibi ameliyathane teknikerliğini üniversitelerde okutulan adı ile ameliyathane hizmetlerini bitirince ne yaptığımı yazacağım. Seninde bir fikrin olsun aklının bir köşesinde dursun diye düşünüyorum. Çünkü hayatın önümüze ne çıkaracağını bilemiyoruz.


    Evet. Üniversiteyi kazandık okuduk, güzel vakitler geçirdik şimdi bile özlüyorum kıymetini daha iyi anlıyorum o yılların ve mezun olduk. Şimdi bazılarında kpss puanı olur atama bekler bazılarının da puanı olmaz mezun olduğu yıl ilk önlisans kpss sınavına girer. Ben puanı olanlardandım. İkinci sınıfın ilk döneminde girmiştim sınava 76.85 puan almıştım. Her neyse konudan sapmayayım.😊


    Muzun olunca kedimce 5 ihtimal verdim, tabi bunlar artabilir. Bunlar;
1.Kpss puanınız yüksekse atama beklersin.
2 Puanınız yok veya düşüse ve kpss sınavı yakınsa kpss çalışırsın.
3.Özel sektörde çalışırsınız.
4.Yeni bir bölüm okursun.
5.Dgs ile 4 yıllığa tamamlarsın.

Sence ben bunlardan hangisini yaptım? 😊


    Dört numarayı yeni bir bölüm okursunu yaptım. Peki neden? Nedeni ameliyathane hizmetlerinin (yani teknikerliğinin diyeyim daha havalı ayrıca daha doğru oluyor😊) kpss taban puanı yüksek. Bir de şimdi aklıma geldi dgs sınavından istediğim puanı alamadım. Biliyor musun bu bölümü yazarken kpss taban puanlarına hiç bakmadık. Kazanınca baktım 78 e kadar düştü diye seviniyordum ama o 2016 kpss idi ve seçim öncesi yüksek alımdan dolayı puan o kadar düşmüştü. Şimdi 82 mi ne.


    Evet kpss puanı yüksek olduğundan yeniden 2 yıllık kpss taban puanı düşük ataması olan bir sağlık bölümü yazmaya karar verdim. Bu karar kolay olmadı arkadaşım. Çünkü ekstra masraf oluyordu babama. O zamanlar bayağı borcumuz vardı sıkıntılı günlerdi. Ben pidecide çalıştım bir süre günlük 40tl veriyorlardı az gerçekten sonra bimilyoncu dediğimiz bir dükyanda günlük yaklaşık 50tl ye iş buldum. Bu az fiyatların bir nedeni de küçük bir şehirde yaşıyor olmam. Bu yazda kazandığım paralar beni üniversitede 3-4 ay idare etti.


    Eczane hizmetleri bölümünün o zamanlar kpss taban puanı son atamada 72 idi sanırım. Ve 292 tyt puanıyla bu bölümü yazdım. İlk tercihteki eczane hizmetlerini 9. olarak memleketimdeki üniversiteden kazandım. Evet bu bölümü okumam tamamen atanmak için çünkü özel sektörde çok çalıştırıp az para veriyorlar.


    Muafiye başvurusunu geç yaptım, bu yüzden ders kayıtlarım son gün yani cuma günü gecesi oldu. Sonradan öğrendim ki yanlış hatırlamıyorsam haftaya salıya kadar ders kayıtları danışmanlara açıkmış. Üniversitesinin ilk haftası hocalara bir sürü sorular sorulur, biri dikkatimi çekti 1 yılda bitirmek ile ilgili bir soruydu. Danışman hocama gittim hesapladı 1 yılda bitiyordu. Ama kararsızdım aynı zamanda kpss çalışıyordum çünkü. 1 yılda bitirmenin artıları daha ağır bastı ve ... Bitirdim demek isterdim ama şuan daha okuyorum, haftaya vizelerim var. Korona virüsten dolayı uzemden olacaklar.


➡️ Evet tarihler 24 aralık 2020 olmuş ekleme yapıyorum. Ben mezun oldum ve mezun olur olmaz memleketimde ki üniversite hastanesinin alımı vardı ona başvurdum. Kurban bayramından sonra açıklandı ve ve 76 puanla 1. olarak atanmışım, zaten iki kişi alıyordu. Yalnız yeniden belirteyim ameliyathane hizmetlerinden değil eczane hizmetlerinden atandım. Şuan 4 aydır o üniversite hastanesinde çalışıyorum ama hayal ettiğim gibi değil bir sürü zorluğu var. Ben yatkın değildim bu bölüme ama özel sektörde ezilmemek için okudum. Arkadaşlar bir şey itiraf edeyim yaptığım işi isteyerek, severek yapmıyorum ve bunun sonucunda mutsuz oluyorum. Benim bu işi severek isteyerek yapmamamın sebepleri var. Yani ilk zamanlar çok güzeldi iş ama sonradan insanları tanıdıkça soğudum. İnşallah atanırsanız iyi insanlarla çalışırsınız. Bir baş eczacı var bağırıyor en küçük hatada git çalışma diyor. Aday memurum da bir yetersiz yazısıyla işten çıkarılabilirim. Sizin de kafanızı şişirdim. 

Atanmak güzel maaşım mesela geçen ay için söyliyim 4.450(maaş+eködeme)+412(performans)+1223(nöbet) yalnız bu nöbet parasını hemen yatırmıyorlar sarkıyor 2-3 ay. Parası güzel yoksa çekilmez benim çalıştığım yer yani ben çekemem, ben bu insan ilişkilerinden çok etkileniyorum. 

    Evet sana sadece ameliyathane hizmetleri bölümünden değil başka bir bölüm bitirince de yapabileceklerini ve yaptığımı anlattım.
Peki sen, ne yapardın veya ne yapacaksın? Aşağıya yorum olarak yazarsan bunu okuyan arkadaşlara fikir verebilirsin. Başarılar diliyorum.

Yorumlar

  1. bende suan ameliyathane hizmetlerinden mezun oldum. keşke okumasaydım dediğim bir bölüm. yani bölümü sadece öğrenciler üniye gitsinler maksatıyla koymuşlar gibi. şuan önümde staj defteri var doldurmaya çalışıyorum ama adam akıllı bilgi bulamıyorum. korona yüzüne stajım iptal edildi. hocada ameliyat aşamalarını anlatın dedi ama yok düzgün bir bilgi ne yapacağımı bilmiyorum cidden ya.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bize ameliyat aşamaları diye bir şey anlatılmadı zaten. Ama aklıma ameliyat öncesi hazırlık yani steril giyinme masa hazırlığı falan, ameliyat anı ve ameliyat sonu(sayım) gibi şeyler geldi. Evet bilgiler çok az ve kısıtlı.

      Sil
  2. ege ashmyo ameliyathane hizmetleri öğrencisiyim. dgs ile hemşireliğe geçiş yapacağım. bu bölümden başka bir şey olunmayacağını anca kazanınca anlıyormuşsunuz o yüzden kimseye tercih etmeyin demeyeceğim. bütün hocalarımın ''ataması yüksek, iş var kesin yaz'' dediği bölümün 10 atama vermesi dolayısıyla da üzülerek söylüyorum ki canımız hocalarımızın bu konularda bilgileri oldukça yetersiz. 2 yıllık sağlık bölümleri tercih etmeden önce bir yıl önceki atama sayılarını göz önünde bulundurmalısınız. tıbbi dok. ve sek. bölümünden mezun, 65 alıp haliyle atanamayan bi akrabamızın lafıyla o bölümden vazgeçtim. şimdilerde en yüksek atama veren bölümlerden birisidir kendisi :) ben bu gibi büyük hatalar yaparak -ve ailenin ilk üniversite okuyan çocuğu olmamın verdiği cahillikle- bu yolu seçmiş bulundum. ileride tercih yapacak kardeşlerimin kulağına küpe olsun bunlar aman diyim çocuklar ben ettim siz etmeyin :D

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

İzleyiciler

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ameliyathane Hizmetleri / Yaz Stajı ve Defteri

Merhaba arkadaşlar. Bu yazımda yaz stajı hakkında bilgi vereceğim ve yaz stajı defterimden 1 sayfayı sizlerle paylaşacağım. Birinci sınıfın ilk döneminin sonuna doğru size belgeler veriliyor ve stajı hangi hastanede yapacaksanız oranın yazı işlerine verip 1-2 hafta(hastaneye sorun) sonra almaya geliyorsunuz. Bazı üniversiteler kendi hastanelerinde yaptırıyor, bazıları ise istediğiniz hastanede yapmanıza olana tanıyor. Size önerim bir an önce hastaneye başvurmanız çünkü konteyjan dolma olasılığı var. Bazı hastaneler staj ücreti veriyor bazılarıysa vermiyor. Ücret verilip verilmediğini telefonla yada yüz yüze sorabilirsiniz. İkinci dönemin başında sizden yaz stajı belgenizi danışman hocanız alıyor. Tabi stajını ayarlayamayanlar da oluyor. Çünkü bazı hastanelerin değişik şartları olabiliyor, değişik belgeler isteyebiliyorlar ve en önemlisi konteyjan doluyor. Bu yüzden belgelerin toplanması nisan ayına kadar sürebiliyor. Hatta dilekçe verilerek süre daha da uzatılabiliyor. ÖNEMLİ

Ameliyathane Hizmetleri Vize Soruları

Arkadaşlar ameliyathane hizmetleri programı Cerrahi Hastalık Bilgisi Vize Soruları nı yayınlıyoruz. Staj defteri gibi daha size lazım olacak bir çok bilgiyi sitemizde bulabilirsiniz.  Final sorularını da koymaya çalışacağız. Biraz size tecrübelerimden bahsedeyim. Sorular genelde testtir ama bir kaç tane klasik içlerinde vardır. Siyah yuvarlak daire ile işaretlenmiş şıklar doğru şıklardır. 2014 yazdığına bakmayın 2018 de sorulmuştur bu sorular. Her yıl hocalar eski konulardan karma yapar. Bazıların ellerinde çıkmış sorular olur ve rahat 50 puan alır. Ayrıca arkadaşlar finalde vize sorularından bazıları da çıkar benden söylemesi. Bende siz meslektaşlarımla bu soruları paylaşıyorum iyi çalışmalar...

Ameliyathane Hizmetleri | Üroloji Staj Defteri

                                                  VARİKOSEL(TESTİS DAMARLARININ GENİŞLEMESİ) Hasta uyutuldu. Hemşire ve ben yıkanıp gömlek ve eldiven giydim. Masayı hazırladık. Hemşire hastayı boyadı. Hasta örtülürken yardım ettim. Doktora gömlek ve eldiven giydirdim. Doktor ve hemşire ameliyat bölgesinde çalıştı ben ise masadan istenilen aletleri verdim. Koter ve aspiratör bağlandı. Kasıktan bir insizyon yapıldı. Genişleyen venlere ulaşılıp venler bağlandı. Koterle kanayan yerler yakıldı. İnsizyon yeri dikildi. Batikonla silinip spanç kondu ve betafiks ile bantlandı. Aletler sayıldı ve ameliyat sonlandırıldı.                                         UPJ DARLIK(ÜRETER TAŞI ALINMASI) Hazırlık: Yerler silindi. Aletler saydekse konuldu. Yeşil ve önlük bohçaları getirilip en dış kısmı açıldı. Gömlek bohçası tamamen açıldı. Eldiven masaya konuldu. Eller yıkandı. Kompresle kurulanıp gömlek ve eldiven giyildi. Yeşil bohçası açılıp saydeksten gerekli olan aletler alınıp üzerlerin