Ana içeriğe atla

Eczane Hizmetleri / Atama,Kpss,İş Olanakları ve Yatay-Dikey Geçiş

Merhaba bu yazıyı eczane hizmetleri mezunu olarak yazıyorum. Bu yazımda eczane hizmetlerinin ortalama atama sayısını, kpss taban puanını, iş olanaklarını ve yatay dikey geçiş gibi konuları konuşacağız.

Öncelikle ben hem ameliyathane hizmetleri hem de eczane hizmetleri mezunuyum. Hatta bu bloğu ameliyathane teknikerleri düşünenlere yardım için açmıştım ama hayatın önümüze ne çıkaracağını kestiremiyoruz. Ameliyathane hizmetlerinin kpss taban puanı yüksek olduğu için bu bölümü yani diğer adıyla eczane teknikerliğini tyt den kazandım ve 1 yılda bitirdim . Eczane hizmetlerinin puanı daha az ve atama sayısı daha fazla. Bununla ilgili ileride ayrıntılı bir yazı yazarım.

Atama Sayısı 

Eczane hizmetlerimden ortalama her atamada 70-80 kişi alınır bu normal durumlardadır. Ama bu aralar korona virüs nedeniyle bir atama daha yazacaklar onda bize 36 kontenjan ayrılmış. İki yıllık sağlık bölümlerinin hepsinde var bu düşüş ama bizde daha fazla oldu. Herkeste ilk ve acil yardım hariç 20 kişi az alırken bizde 50 kişi kontenjan düşürdüler. 

Yani arkadaşlar sağlık bakanlığı 2 kpss önlisans sınavın arasında eskiden 6 alım yapıyordu her yıl 3 olarak. Lakin bu 2019 da 2 atama yapıldı ama ortalama 3 alım olur. Bu yılda yani 2020 yılında Ocak ayında 76 Nisan ayında da 36 kişi alındı. Bu 36 normal değil ama. 

Sonuç olarak 2 yılda 6 atama olsa her atamada 70 kişi alınsa 6*70 = 420 kişi alınır. 


Kpss Taban Puanı 

Evet arkadaşlar en mühim şeydir bu ben sırf bu yüzden bu bölümü okudum. Şuan 2020 Şubat ayında taban puanı 69 puana düştü. Bu nisan atamasında da 36 kişi atanacağından 68 puana düşüneceğini düşünüyorum. 

 Arkadaşlar şuan ben 76 puan ile branş bazında 160. sıradayım. Şimdi diyeceksiniz ki 68 puanlılar atanıyor bu kadar yüksek puanlılar neden atanamıyor. Çünkü Bunların arasında 1. sınıfta kpss ye girmiş ve mezun olamamışlar var ve bunlar sıralamaya katılıyor büyük çoğunluk bunlarda. 2020 ocak ta mezun olup aralık başvurularına yetişip branş sıralamasında 500. sıradakinin atandığını biliyorum puanı yaklaşık 70 falanmıştır. Yani bu kpss ye girip mezun olamamış bu bölümde bayağı fazla. Ayrıca bu sıralamada başka bölümden atanmış, askere gitmişlerde var. Bunlar sıralamada yer kaplıyor. 

İleriye dönük 2022 önlisans kpss ye kadar eczane hizmetlerinin taban puanının 75 civarı olacağını düşünüyorum.

İş Olanakları 

Kpss puanı ile devlet hastanelerine atanıyorsunuz yada çok az da olsa üniversite hastaneleri ilan verirse girebilme ihtimaliniz var. Ama 2 senedir üniversite hastaneleri en az 2 yıl deneyimli alıyorlar.

Ayrıca eczanelerde ve ilaç firmalarında da çalışabilirsiniz. Arkadaşlar ben dahil bu bölümü ilk yazacaklar veya okumamışlar iş imkanı çok diyor her yerde eczane var diye. Ben de öyle düşünmüştüm başvurduğum hastanelerden hiç bir geri dönüş alamadım. Yazmamın bir sebebi de buydu eczaneler alır diye. Ama öyle değil.

Staj yeri bulurken bile çok zorlandım.  Benim bulunduğum yerde eczanelerin yarısı stajyer alıyordu bu yarının yarısı da sana kefil olacak eczacı istiyordu yani bir nevi referans istiyordu. Yani bana kalan eczanelerin %25 idi bunlarında %5 i üniversiteyle anlaşmalı stajyer alıyor. Bize kalıyor %20. Arkadaşlar eczaneye tek bizim bölümden başvurulacak diye düşünmeyin eczacılık öğrencileri hatta tıbbi labaratuvar öğrencileri bile staj yapıyor. Ben staj yeri bulurken bile bu kadar zorlandıysam referans olmadan iş bulmam çok zor. Tabi bu benim deneyimlerinden edindiğim düşüncem.

Kısaca eczanelerde tanıdığınız yoksa iş bulmanız zor. 

Arkadaşlar önerim kpss çalışmaya erken başlayın mesela 1. sınıfta her gün 1 video izleyin bir ön hazırlık olur 2. sınıfta da programlı çalışırsınız. Arkadaşlar bu kpss sınavı gerçekten kolay bir sınav değil. Benim 2. hazırlanışım ders çalışma alışkanlığım olmadığı için çok iradeli olmam ve çok gayret etmem gerekiyor. Motivasyonunuz tükeniyor çok kötü bir durum. Psikologlar azdan çok a doğru gidin diyorlar mesela günde 15dk ile çalışmaya başlayın her gün 5 dk arttırın. Günde 10 saat çalışırdım ilk zamanlar şimdi 1 saat zor çalışıyorum. Bu kpss çalışma ile ilgili de bir yazı yazarım ileride :) 


Yatay Geçiş - Dikey Geçiş 

Bütün 2 yıllık sağlık bölümlerine yatay geçiş yapabilirsiniz. Bunun 2 çeşidi var biri kurum içi yani okuduğunuz üniversite içi ve biride kurumlar arası yani başka bir üniversiteye başvuruyorsunuz. Yatay geçişte tyt puanınıza ve  ortalamanıza bakılır. Bazı üniversiteler sadece tyt ye bakar bazılarıysa sadece ortalamaya bakar. Tabi böyle bir düşünceniz varsa en mantıklısı üniversitenin web sitesinden öğrenci işlerinin numarasını bulup aramaktır.

Gelelim dikey geçişe, dikey geçiş biliyorsunuz ki sağlık hizmetleri meslek yüksek okulu veya benzer 2 yıllık okullardan mezun olanların girebildiği bir sınavdır ve eğer kazanırsanız çoğu üniversite 3. sınıftan başlatır alttan dersleriniz de olur ve 2 yıl daha okuyarak lisans mezunu olabilirsiniz. Arkadaşlar ayrıntıya giriyorum kusura bakmayın bu bilgileri biz zamanında çok aradık bulamadık mezun olacakların ilk soracağı sorular bunlar.


Eczane hizmetleri dikey geçiş yapabileceği bölümler şunlardır:
  • Biyokimya
  • Kimya
  • Kimya Mühendisliği
  • Kimya Mühendisliği ve Uygulamalı Kimya
Ayrıca bunlara ek olarak Anadolu,Atatürk ve İstanbul üniversitesinin açıköğretim ve uzaktan öğretim fakültelerinde bulunan açıköğretim programlarına başvurabilirsiniz. Bu bölümler:
  • Kamu Yönetimi
  • İktisat
  • İşletme
  • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
  • Uluslararası İlişkiler
  • Maliye
  • Konaklama İşletmeciliği 
gibi bölümlere başvurabilirsiniz.



Dersler Zor Mu? Hangi Dersler Var? 

Arkadaşlar derslerimiz sayısal ağırlıklıdır. Sırf kimya ve hesaplama dersleri vardır. Ayrıca 1. sınıfta temeli olmayanlar ingilizce dersinden zorlanabilir. 

Gördüğümüz derslere ve ders içeriklerine BURAYA tıklayarak okuduğum üniversitenin sitesinden görebilirsiniz.


Nerde Çalışıyor? Ne Yapıyoruz? 

Devlet hastanelerinin eczanelerinde çalışabiliyoruz. Burada sistem üzerinden ameliyathane, yoğun bakım gibi yerlerden ilaç istiyorlar siz o ilaçları hazırlayıp sepete koyuyorsunuz. Bilgisayarda sistem üzerinden barkod çıkarıyorsunuz. Evet çalışan biri böyle anlatmıştı. Tabi bu ilaçları bulmak kafanızda kategorilendirmek bilgi sahibi olmak da gerekiyormuş.

Bir diğer çalışma yerimiz ilaç firmaları. Sürekli üzerimizi değiştirip tulumla gezdiğimiz maske bone taktığımız bir yer. İlaç firmaları hakkında pek bilgim yok çalışan tanıdıkta yok. Onun için BURAYA tıklayarak bir ilaç fabrikası turu yapabilirsiniz ☺ 

Son olarak eczaneler. Arkadaşlar eczanelerde neyin ne ilacı olduğunu ve bilgisayar sistemini kullanmasını öğreneceksiniz bu bir süreç.

Bu saydığım 3 ihtimalden en iyisi devlet hastanesi arkadaşlar. Çünkü maaşı iyi, sizi çok zorlamazlar ve işiniz diğerlerine göre kolay. Tabi bu hastaneden hastaneye değişir. ☺



Staj 

Benim okuduğum üniversite 1. ve 2. sınıfta hiç staj yaptırmadı. Hocamız ben 2. sınıftayken atanmıştı ondan olabilir, tecrübesiz yani, 1 günde olsa hastaneye girebilirdik. Sitemimizi de yaptığımıza göre devam edelim :)

Okurken stajımız olmuyor ama 1. sınıfın yaz tatilinde 30 iş günü stajımız oluyor. İsteyen eczanede isteyen hastanede yapabilir. Bunu da anlatayım bu hastanede staj yapmakta kolay değil. Kolay değil derken üniversite hastanesinde yapabilirsiniz devlet hastanesinde zor. Bakın ben 3 tane devlet hastanesine sordum evime onlar yakındı birine 1 kontenjan açmışlar o kadar ne kadar az görüyorsunuz. Ayrıca devlet hastaneleri askeri ücretin %30 unu eczaneler %15 ini veriyor. Üniversite hastaneleri hiç vermiyor. Bu yazdıklarım genel bilgilerdir siz araştırın öyle karar verin. Eczanelerin de yaklaşık %20 si sizi dolmadıysa alabilir. 

Arkadaşlar staj yeri ararken boşta kalma ihtimaliniz diğer bölümlere göre bir tık daha fazla. Ocak Şubat aylarında üniversite tatilken hemen halledin. 

https://ameliyathaneteknikerleri.blogspot.com 

Arkadaşlar bu yazıda kendimden çok şey kattım duygu düşünce olarak böyle güzel mi yoksa kısa ve öz yazsaydım daha iyi mi olurdu? Aşağıya yorum yaparsanız çok sevinirim. Sevgilerimle...

Yorumlar

Yorum Gönder

İzleyiciler

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ameliyathane Hizmetleri / Yaz Stajı ve Defteri

Merhaba arkadaşlar. Bu yazımda yaz stajı hakkında bilgi vereceğim ve yaz stajı defterimden 1 sayfayı sizlerle paylaşacağım. Birinci sınıfın ilk döneminin sonuna doğru size belgeler veriliyor ve stajı hangi hastanede yapacaksanız oranın yazı işlerine verip 1-2 hafta(hastaneye sorun) sonra almaya geliyorsunuz. Bazı üniversiteler kendi hastanelerinde yaptırıyor, bazıları ise istediğiniz hastanede yapmanıza olana tanıyor. Size önerim bir an önce hastaneye başvurmanız çünkü konteyjan dolma olasılığı var. Bazı hastaneler staj ücreti veriyor bazılarıysa vermiyor. Ücret verilip verilmediğini telefonla yada yüz yüze sorabilirsiniz. İkinci dönemin başında sizden yaz stajı belgenizi danışman hocanız alıyor. Tabi stajını ayarlayamayanlar da oluyor. Çünkü bazı hastanelerin değişik şartları olabiliyor, değişik belgeler isteyebiliyorlar ve en önemlisi konteyjan doluyor. Bu yüzden belgelerin toplanması nisan ayına kadar sürebiliyor. Hatta dilekçe verilerek süre daha da uzatılabiliyor. ÖNEMLİ

Ameliyathane Hizmetleri Vize Soruları

Arkadaşlar ameliyathane hizmetleri programı Cerrahi Hastalık Bilgisi Vize Soruları nı yayınlıyoruz. Staj defteri gibi daha size lazım olacak bir çok bilgiyi sitemizde bulabilirsiniz.  Final sorularını da koymaya çalışacağız. Biraz size tecrübelerimden bahsedeyim. Sorular genelde testtir ama bir kaç tane klasik içlerinde vardır. Siyah yuvarlak daire ile işaretlenmiş şıklar doğru şıklardır. 2014 yazdığına bakmayın 2018 de sorulmuştur bu sorular. Her yıl hocalar eski konulardan karma yapar. Bazıların ellerinde çıkmış sorular olur ve rahat 50 puan alır. Ayrıca arkadaşlar finalde vize sorularından bazıları da çıkar benden söylemesi. Bende siz meslektaşlarımla bu soruları paylaşıyorum iyi çalışmalar...

Ameliyathane Hizmetleri | Üroloji Staj Defteri

                                                  VARİKOSEL(TESTİS DAMARLARININ GENİŞLEMESİ) Hasta uyutuldu. Hemşire ve ben yıkanıp gömlek ve eldiven giydim. Masayı hazırladık. Hemşire hastayı boyadı. Hasta örtülürken yardım ettim. Doktora gömlek ve eldiven giydirdim. Doktor ve hemşire ameliyat bölgesinde çalıştı ben ise masadan istenilen aletleri verdim. Koter ve aspiratör bağlandı. Kasıktan bir insizyon yapıldı. Genişleyen venlere ulaşılıp venler bağlandı. Koterle kanayan yerler yakıldı. İnsizyon yeri dikildi. Batikonla silinip spanç kondu ve betafiks ile bantlandı. Aletler sayıldı ve ameliyat sonlandırıldı.                                         UPJ DARLIK(ÜRETER TAŞI ALINMASI) Hazırlık: Yerler silindi. Aletler saydekse konuldu. Yeşil ve önlük bohçaları getirilip en dış kısmı açıldı. Gömlek bohçası tamamen açıldı. Eldiven masaya konuldu. Eller yıkandı. Kompresle kurulanıp gömlek ve eldiven giyildi. Yeşil bohçası açılıp saydeksten gerekli olan aletler alınıp üzerlerin